WEB BLOG
this site the web

Libertate

Discipolul merge la Invatator si-l intreaba :

- Cum pot obtine libertatea ? Elibereaza-ma !

Profesorul raspunde :

- Obtine-o singur ! Mergi si cauta unde este « eu-l » tau, mediteaza.

Dupa un timp, discipolul vine si spune :

- Eu nu sunt corpul meu, numai asta am gasit.

- Mergi si cauta mai departe, raspunde Invatatorul

Dupa un alt timp de meditatie :

- Eu nu sunt mintea mea, caci imi observ gandurile, deci ceea ce observ este diferit de

observator

Invatatorul raspunde :

- Esti foarte aproape de libertate, mai mediteaza

- Deci, eu nu sunt corpul meu, nu sunt mintea mea, trebuie sa fiu sufletul meu, Atman.

Dar meditand a inteles ca nu exista suflet, pentru ca acel suflet este informatia mentala – doctrine, cuvinte, filosofie. Deci, intr-o zi a venit alergand la Invatator :

- Eu nu sunt !

Invatatorul ii raspunse :

-Trebuie sa te mai invat acum metoda de a te elibera ?

Discipolul raspunse :

- Sunt liber pentru ca nu mai sunt ; nu ma mai simt constrans, sunt pretutindeni ca

nimicul, ca vidul. Numai nimicul poate fi liber. Daca esti cineva vei fi constrans de

altcineva. Daca « esti », esti sclav. Numai un spatiu gol poate fi liber, numai astfel,

nimic nu te va constrange.

- Eu nu sunt ; nicaieri nu ma gasesc ! Aceasta este libertatea !

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Text

Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away!

 

W3C Validations

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Morbi dapibus dolor sit amet metus suscipit iaculis. Quisque at nulla eu elit adipiscing tempor.

Usage Policies